9 Aralık 2017 Cumartesi

Alçı Sıva (Alçıpan) Onarımı Püf Noktaları

Alçıpan onarımı
Alçıpan tamiri normal sıvaya göre nispeten basit ve onarımı kolaydır. Odaya giren herkesin yamalı şekilde göze hoş gelmeyen kötü bir şekilde görünmesi de çok kolaydır. Üç ya da dört ince kat bileşimi ile tamir yapmak en iyisidir  Mümkünse son kat için zımpara yapmak estetik sağlar.


Bir alçıpan onarımı için gereken araç seti basittir. 8 , 15 ve 20 mm esnek spatulalardan oluşur. Geniş spatula, köşe içi spatula, maket bıçağı, çekiç, tornavida, alçıpan testeresi ve matkap. Bazı onarımlar aynı zamanda bir el zımparası, bir testere, bir çivi seti ve bir su terazisi gerektirebilir. Zaten bu tarz tamiratlarla ilgili kişilerin sahip olduğu  ekipmanlardır. Malzemelere gelince, alçıpan bileşim, örgü bant, kağıt bant, alçıpan tırnaklar ve vidalar çoğu tamirat için yeterlidir.


Bazı durumlarda hafif veya çok amaçlı bir işlem uygulanmış olan hasır bandı gerektiğini unutmayın. Kesin olarak söylemek gerekirse, maksimum mukavemet için, örgü tampon set bileşik kullanmak en iyisidir. Küçük onarımlar için, bu pratik değildir. Mukavemet konusunda gerçekten endişeleriniz varsa, tüm onarımlar için örgü bant kullanın. Gösterdiğimiz bazı tamiratları uygulamanın daha zor olduğunu unutmayın.


ÖNCE GÜVENLİK

Eğer yapmanız gereken çok fazla tamirat varsa toplu alım yapmak en iyisidir. Metrekare başına yaklaşık 1,7 kg alçı gerekeceğini unutmayınız. Çelik örgü hasırlar tabaka halindedir ve duvara yaslanarak depolamak gerekebilir. Küçük çocukların üzerine düşme riskine karşı önüne ağır ve yüksek bir dayama koyun.
Alçı tozuna dikkat!
Alçıpan zımparalandığında tozu solunum yolunu tahriş edicidir. Havayla taşınan mikroskobik parçaları ve silika parçacıklarını zımpara sırasında bloke etmek için bir toz maskesi takın. Ayrıca zımpara yapılan yerin çevresini naylon ile örtün. Toz bezi ve ıslak bir süngerle silin. Ardından çevredeki alanları bir elektrikli süpürgeyle temizleyin, temiz havanın yerleşmesine izin verin ve evdeki süpürge ile vakumlama işlemini bitirin.

Adım 1: Alçıpan Alımı


Alçı sıva onarımı

Katkısız ve katkılı olma üzere alçı çeşitleri mevcuttur. Katkısız  1-2 dakika gibi kısa bir sürede donar. Katkılılarda donmayı geciktirici malzemeler bulunmaktadır. Her ikisi ilede çalışmak kolaydır ve oda sıcaklığında yaklaşık dokuz aylık bir raf ömrü vardır. Eğer düzeltme işlemi uzun sürecekse katkılı alçı türü kullanmak mantıklıdır. Toz halinde olan alçı sadece su ile karıştırılarak istenilen kıvamda macun oluşturulur.


Adım 2: Kapak deliklerini yama ile kapatın.


Alçı sıva onarımı


Kapak deliklerini kapatmak için örgülü ve yapışkan bir yama kullanın. Yama, fiberglas örgüyle kaplanmış alüminyum bir perdedir. Yapışkanı soyun ve delik yerine yapıştırın.

Adım 3 : Alçıyı spatula yardımı ile yamayı kapatacak şekilde sıvayın.


Alçı sıva onarımı


10 veya 15 cm genişlikte spatula kullanın. Spatula ile açıklık kalmayacak şekilde 2-3 kat alçı ile sıvayın.


Adım 4: Darbe almış köşeler kesin.

Alçı sıva onarımı

Yamulan metal köşebenti hasarlı bölgenin altından ve üstünden kesin. 


Adım 5: Köşebentı çıkarın.

Alçı sıva onarımı

Hasarlı bölgeyi keski ve levye yardımı ile çıkartın. Yeni alüminyum köşebentin ölçüsünü kesilen yerden alarak aynı boyda kesin.


Adım 6: Yeni parçayı yerleştirin.


Alçı sıva onarımı

Kesilen parca köşebenti çivi ile yerine sabitleyin. Köşebent yüzeyi çok parlak ise açının tutması için zımparalayın.


Adım 7: Alçıpan sıvayın.

Alçı sıva onarımı

Hazırladığınız alçı macunu köşeye düzgün şekilde uygulayın. Bitirme işlemini 20cm'lik spatulayla uygulayın.


Adım 8: Çatlakları zımparalayın.

Alçı sıva onarımı


İlerleyen bir çatlağı zımpara süngeri ile zımparalayın. Bu çatlaklar genellikle bir pencerenin altında veya bir kapının üstünde görülür.

Adım 9: Çatlağı doldurun.


Alçı sıva onarımı


Çatlamış bölgeye ince bir tabaka alçı macun sürün. Pürüzsüz olacak şekilde ve gerekirse ikinci kat uygulayın.


Adım 10: Boyayın.


Alçı sıva onarımı


Çatlak alana sprey boya sıkın.


Adım 11: Çivi boşlukları

Alçı sıva onarımı

Bir bıçak yardımıyla alçıyı çiniden ayırın.


Adım 12: Çivi veya vidayı duvara oturum.


Alçı sıva onarımı


Vidayı duvar yüzeyinden içeride kalacak şekilde sıkıştırın veya çiviyi duvara çakın.


Adım 13: Sıvayın.
Alçı sıva onarımı

Vida veya çivi başının üzerine alçı macun uygulayın. Üç kat uygulanmalıdır.


Adım 14: Nem alan tavanlar


Alçı sıva onarımı


Bir tavanı onarırken pütürlü dokuyu kaldırmak ve alanı düzeltmek için el zımparası ve kaba zımpara süngeri kullanın.


Adım 15: Nem alan tavanlar


Alçı sıva onarımı

Tavanın su alması bir alçıpan tavan sarkmasına neden olursa, yukarı doğru bastırarak ve alçıpan kirişe çivilenerek dikiş boyunca yeniden takın.

Adım 16: Nem alan tavanlar

Alçı sıva onarımı

Su lekeleri için tavana suya dayanıklı su geçirmez boya ile boyayın.


Adım 17: Nem alan tavanlar

Alçı sıva onarımı

Onarılan bölgeyi çevreleyen doku ile dalgalanmayı yoketmek için, suyla inceltilmiş alçıpan macun karışımını rulo fırça ile uygulayın.


Adım 18: Nem alan tavanlar


Alçı sıva onarımı

Dokuya son bir rötuş için şu fırçasıyla üzerinden geçin.


Adım 19: Köşeyi onarma


Alçı sıva onarımı


Bir iç köşedeki hasarı gidermek için alçıpan yüzeyi düz şekilde spatulayla temizleyin.


Adım 20: Köşeyi onarma


Alçı sıva onarımı


Bir parça kağıt alçıpan bantı ıslak alçıpan bileşene ortası köşeye gelecek şekilde bastırın.


Adım 21: Köşeyi onarma


Alçı sıva onarımı


Kuru duvar bileşimini pürüzsüzleştirmek için köşe bıçağı kullanın. Bıçağı köşeye hafifçe eğerek yapıştırın.

1 yorum:

İş yoğunluğum dolayısıyla yorumlara cevap veremeyebilirim. Anlayışınız icin teşekkürler.