3 DİNGİLLİ KAMYON = 10 Teker ve 8 tekerlekli çeşidi vardır. 10 teker olanda 3 dingillidir, ön dingil birer lastikli, arka dingiller ikişer lastiklidir. 8 teker olanda da 3 dingilin yanında ön ve en arka birer lastikli orta dingilde de ikişer lastik bulunur. Kanunen maksimum yük taşıma 15 tondur.
4 DİNGİLLİ KAMYON (KIRKAYAK) = 4 dingilli, 12 tekerleklidir. Ön ve orta dingiller bir, arka dingiller iki lastiklidir Yük sınırı 20 tondur.
ADR = Taşıma izini standartıdır. Türkiye ADR birliğine üyedir. ADR olmadan hiçbir araç yanıcı, patlayıcı ve kimyasal madde taşıyamaz.
AIS = Uydundan araç izleme sistemi.
AVADANLIK = Takım çantası
BAGAJ = Kamyon kasasında sürücü kabininin üstüne denk gelen bölmedir. Kasaya konacak yük yüksekliği buradan tayin edilir.
BASAR TONAJ = Yükle beraber aracın azami yüküdür.
BEŞİNCİ TEKER = Çekicilerindeki, römorkun bağlanmasını sağlayan parçası kilit mekanizması
ÇEKİCİ = Römorkları çekmeye yarayan en az iki dingilli motorlu araç.
DAİMİ ARAÇ = Sürekli taşıma yapan araç.
DARA = Aracın yüksüz ağırlığı
DAMPER KASA = Yükü hidrolik sistemle kaldırarak döken araç kasası
DİNGİL = Tekerleklerin üzerinde döndüğü metal kısım.
DÖKME YÜK = Araca paketsiz veya paletsiz konan yük. Kum, kömür gibi.
FRİGORİFİK = Klimalı kapalı kasası bulunan yük taşıma aracıdır.
GABARİ = Karayoluna çıkacak aracın güvenli ebatları (genişlik, uzunluk, yükseklik)
HABİS VAGON = Forklift kaldırması için uygun çift kapılı konteyner
İNTERMODAL TAŞIMACILIK = Karma taşımacılıkta (deniz kara vb.) kullanılan yükün herhangi bir taşıma özelliğinin değişmemesi.
İSTİAP HADDİ = Aracın kendi dahil taşıma Kapasites
K1 BELGESİ = Ulaştırma Bakanlığı'ndan alınması gereken yük taşıma yetki belgesidir.
KOMBİNE TAŞIMACILIK(KARMA) = Birden fazla taşıma metodunun (deniz, hava, kara gibi) kullanıldığı taşımacılık tipi
KAMYON = Maksimum yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçen, eşya ve yük taşımak için imal edilmiş araç.
KAMYON RÖMORK = Belirli bir yük için imal edilmiş çekici ve römorktan oluşan taşıma amaçlı karayolu taşıtıdır.
KAMYONET = Maksimum yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen, eşya ve yük taşımak için imal edilmiş araç.
KATAR = En az iki ve daha fazla vagonun birbirine eklenmesiyle oluşan en fazla 20 vagondan ya da 1000 ton yükten oluşur.
KAYAR PERDELİ YARI RÖMORK = Yan yüzeyleri ve tavanı bir perde sistemiyle kapatılmış römorktur.
KILÇIK YARI RÖMORK = Kılçık Dorse de denilen konteyner taşınması amacıyla tasarlanan ve imal edilen, iskelet halinde bir şasi bulunduran en az bir dingilli yarı römork aracıdır.
KING PIN = Yarı römork çekicinin beşinci tekeri ile bağlantısını sağlayan ve dövme çelikten malzeme.
KOMİSYONCU = Yük veren kişiye yüke uygun aracı bulan ve araç sahibinden komisyon alan kişidir.
KONŞİMENTO = Üzerinde taşınan yükün içeriği ile ilgili bilgiler bulunan yük taşıma evrağı
KONTEYNIR = Taşımaya uygun kapalı standart metal yük kasalarıdır. Boy ölçüsüne göre 20'lik, 40'lık ve 45'lik ebatları vardır.
KONTEYNIR (20'LİK) = 33.1m³ hacimli, azami taşıma kapasitesi 24.000 kg (net 21.600 kg) ,6.10 m (boy) × 2.44 m (en) × 2.59 m
KONTEYNIR (40'LIK) = 67.5m³ azami taşıma kapasitesi 30.480 kg (net 26.500 kg), 12.192 m (boy) × 2.44 m (en) × 2.59m
KONTEYNIR (45'LİK) = 86.1m³, azami taşıma kapasitesi 30.480 kg (net 25.680 kg) , 13.716 m (boy) × 2.44 m (en) × 2.896 m
L2 BELGESİ = Uluslararası lojistik işletmeciliği yapan firmaların alması gereken yetki belgesi
LOW-BED( LOWBOY) = Deveboynu treyler diye de adlandırılır. Standartların dışında, normal kamyonların veya tırların taşıyabilecekleri uzunluk, yükseklik, genişlik ve tonajdan farklı olan yüklerin taşınmasını sağlayan yarı römorktur.
MEGA YARI RÖMORK(MEGA DORSE) = 13,60 m x 2,50 m x 3,00 m boyutunda 102 m³ hacimli yarı römork
NAVLUN = Nakliye bedelinin KDV hariç tutarıdır.
PARSİYEL(PARÇA) = Birden fazla yük ve müşterinin bulunduğu yükleme ve taşımalar
PSİKOTEKNİK TEST = Sürücünün psikolojik açıdan yeterlilik testi
R2 BELGESİ = uluslararası karayolu taşıma organizatörlüğü yapan firmaların sahip olması gereken bir yetki belgesi
RAMPA = Malzemenin araçtan depoya veya depodan araca sevk edilme işlemlerini kolaylaştırmak için oluşturulan alan
RİNG YÖNTEMİ = Bir araç tarafından bir program çerçevesinde çeşitli noktalardan aynı veya farklı yüklerin alınarak bir veya birden fazla noktaya teslim edilmesi ve teslimatlar sırasında boş kapların toplanması veya tüm teslimatlar tamamlandıktan sonra ters güzergâh izlenerek boş kapların toplanarak geri getirilmesi sistemi
RULO TAŞIYICI YARI RÖMORK =Yuvarlak rulo şeklindeki yüklerin taşınması için kullanılan havuzlu araçlardır. Genelde rulo sac taşımacılığında kullanılır.
PLATFORM YARI RÖMORK = Zemini düz ve kenar kapakları olmayan yarı römorktur.
SEVK İRSALİYESİ = Yükün bilgilerini veren taşıma belgesidir. Yükleyen firma tarafından oluşturularak araç sahibine verilir.
SOVTAJ = Hasar gören ürünlere sigorta eksperi tarafından biçilen maddi değeri
SPANZET = Yükü saran, yükün taşınacağı yüzeye sabitlenen ve üzerinde gırgır olarak bilinen gergi mekanizmasıyla gerilerek yükü sabitlemekte kullanılan polyester şerit
SUPALAN = Deniz yoluyla gelen yüklerin, gemiden direk kamyon üzerine yüklenmesi işlemidir.
SWAP BODY = Üst üste istiflenemeyecek, tepeden kaldırılamayacak kadar ince yapılmış konteynerlerin adıdır. Kullanım amacı geri gelmeyen konteynırlarda maliyet düşürmedir.
TAM RÖMORK = Bir kamyon tarafından çekilen ve taşıyacağı yükün özelliklerine göre tasarlanıp, imal edilen araçtır.
TENTELİ YARI RÖMORK = Yan yüzeyleri kısmen açılabilen bir tente sistemiyle örtülmüş olan yarı römork tipi
TEU (Twenty-foot equivalent units) = 20food(ayak)ölçüsü
TIR(Transports Internationaux Routiers) Karma taşımacılığına ve konteyner kullanılmasına izin veren bir sözleşmedir.
TRANSİT TAŞIMA = Birkaç ülke üzerinden indirme işlemi yapmadan geçilen taşıma türü
YARI RÖMORK(PİLOT DORSE) = Motorlu bir çekici tarafından çekilen ve taşıyacağı yükün özelliklerine göre tasarlanıp imal edilen en az bir dingilli araç
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
İş yoğunluğum dolayısıyla yorumlara cevap veremeyebilirim. Anlayışınız icin teşekkürler.