24 Nisan 2017 Pazartesi

Adsense Onayı Nasıl Alınır?


Arkadaşlar merhaba,
Ben blog işine girdiğimden bu yana sürekli olarak siteme düzenli yazılar yazmaktayım. İlk başlarda sürekli insanlar için faydalı olabilecek yazıları kimseden menfaat beklemeden yazdım. Bu iş benim için hobiydi. Ancak ilerleyen günlerde sitemin belirli bir değer kazandığını ve ziyaretçi sayımın zamanla bayağı yükseldiğini gördüm ve kendime şu soruyu sordum. İnsanın hobisinden kazandığından daha güzel bir para kazanma yöntemi var mı? Bu düşünceyle adsense'se 5 ay önce ilk başvurumu yaptım. Tabiki doğal olarak günlerce hatta haftalarca red cevabı aldım. Alternatif reklam firmalarından bazılarını da denedim. Bu denediklerim de uzun süre kullandıktan sonra bizi sömürme (hepsi için konuşmuyorum) derdinde olduğunu keşfettim. Her seferinde yeni bir yöntem denedim. Bir çok mecradan ve kişiden bilgi aldım. Ben bu işi yaparken çok kişiden paralı danışmanlık ve adsense hesap satışı teklifi aldım. Ancak hepsini nazikçe geri çevirdim. Çünkü ben bu işe hobi olarak başladım ve sadece kendi çabamla başaracaktım. Bu işte çok emek harcadım, bazen bıktım bazende vazgeçme noktasına geldim. Ben uzman bir webmaster veya blogcu değilim ancak deneme yanılma yöntemiyle bazı birikimleri kendimde barındırıyorum.



     Altta 3 ay boyunca adsense kabul edilme aşamasında sitemde yaptıklarımı sizlere anlatacağım. Umarım bunları sizde uygular ve kısa sürede başarıya ulaşırsınız. Bunlar için sizden sadece küçük bir teşekkür istiyorum. Şunuda hatırlatayım; yaptığım her işlemden sonra onay işlemine sürekli başvurdum.
Not: Sitemin normal seo ayarlarını tamamen uyguladım. Ek olarak belirli bir yayın sayısını, ziyaretçi sayısını oluşturmayan ve genellikle de 6 ayını doldurmayan (bu durum sitenin kalitesine göre değişir) sitelerin onaydan geçemediğinide bilin.

Adsense hayatım;
  1. İlk iş olarak önemli olduğunu bildiğim için hızlı, temiz ve adsense uyumlu bir tema kurdum. Bu aynı zamanda ziyaretçiyi sitede daha fazla sıkılmadan tutacak hemde botlar sitenizi daha iyi tanıyacak.Ayrıca onay için iki defa tema kurulumu yaptım. Daha iyi bir temada olabilirdi. Bu temaları temastore sitesinden temin ettim.
  2. Sitemdeki fazla kodları temizledim, ingilizce kalan yerleri türkçeleştirdim. Gereksiz site verisi tutan tüm kodları sildim. Sitemi daha hızlı şekilde açılmasını sağladım.
  3. Siteme iletişim sayfası yaptım. Ancak bu sayfa yeterli ve etkili olmadı. Bunun yerine site blogger tabanlı olduğu için diğer gagetlardan iletişim gageti ekledim. Bunu internet üzerinden nasıl yapılacağını rahatlıkla bulabilirsiniz. Sitemin en altında iletişim formunu görebilirsiniz. Daha önceki iletişim sayfam google form ile oluşturulmuştu.
  4. Hakkımda sayfası oluşturdum. Kendinize özgü kesinlikle kopyala yapıştır olmamalı sizi özetlemeli...Sonuçta sitenize güven sağlamak için kendinizi maksimum seviyede tanıtmalısınız.
  5. Siteme gizlilik politikası ekledim.  Türkçeydi ve buda yeterli gelmedi. Bana kalırsa hem Türkçe hemde İngilizce olmalı... Bunu kesinlikle kopyala yapıştır yapmayın. Bunu oluştururken otomatik oluşturan yabancı kaynaklar var. Ben sadece çeviri yaptım. İlla örnek site vermemi isterseniz. " PrivacyPolicies.com " ingilizce oluşturup çeviri yapın, çevirisinide koyun. Google Translate kullanabilirsiniz ama üzerinde düzenleme yapmak şartıyla.
  6. Site kullanım şartları ekledim. Bunuda bir siteden örnek alarak düzenledim. Ama kesinlikle kopyala yapıştır değil.
  7. Sitemde otomatik içerik vardı sildim. Bunlar; google formlar, içindekiler sayfası (sadece başlıkları gösteriyordu)
  8. İllegal yayın ile ilgili kelime varmı gözden geçirdim. Varsa da sitenizden onay öncesi temizlemelisiniz.
  9. Gelelim en önemli konuya; sitemizdeki kopya veya benzer içerikler... Ben bunları önce "copyscape.com" sitesiyle tespit ettim. Maksimum aylık 10 arama yapabiliyorsunuz. Sitenizin benzer noktalarını buluyor. Bulduğum yada süphelendiğim yayınlarıda "smallseotools.com" plagiarism sitesi yardımıyla kontrol ettim. Benzeyen ve aynı içerikleri ya değiştirdim yada yayını komple sildim. Yeni yayınlarımıda bu sitede kontrol edip yayınlıyorum. Bu programla sitemi aynı kopyalamış olan Alman bir sitede buldum ve google'a şikayet ettim. 
  10. Benzer bir konuda yinelenen içerikler; sitemdeki tekrarlanan içerikleri "siteliner.com" sitesiyle tespit ettim. Bunları da ya sildim yada değiştirdim.
  11. Sitemdeki kırık linkler de sıkıntı yaratıyordu. Kullanabileceğiniz birçok program mevcuttur. Bunlarıda google webmaster tools'dan "url kaldır" diyerek kaldırdım veya sitemde düzelttim. Ayrıca webmaster tools'dan tarama hatalarınıda günlük silmekteyim. Bu da rutin şekilde yapılmalı...
  12. Tüm yazılarımın 300 kelime ve üzerine çıkmasını sağladım. Şu anda 300 kelime ve üzerinde olan yayınım %80 dolayındadır. 
  13. Bu ve birkaç yazı dışında tüm yazılarımın belirli bir konu üzerinde ve birbiriyle alakalı olmasını sağladım. Bir sayfama ulaşmak isteyen ziyaretçinin maksimum 3 tık ile ulaşmasına özen gösterdim.
  14. Yayınlardaki resimlerinde özellikle kendi düzenlediğim resimlerden olmasına özen gösterdim.
  15. Bir başka önemli konuda, Webmaster Tools -Arama Görünümü-HTML Geliştirmeleri sayfasından Google 'un belirttiği hataları düzelttim.
  16. Google özel arama kutusu ekledim. Adsense ile ilişkilendirdim.
  17. Mobil reklam ekledim.
  18. Bu işlemlerden sonra onay geldi.
Adsense ile ilgili bir kaç noktaya daha değindiğim Adsense püf noktaları yazısınıda okuyabilirsiniz.
     Aklıma geldikçe yaptığım düzenlemeleri burada anlatacağım. Şimdilik bunlar; ayrıca sitemi inceleyerek düzenlemeleri kontrol edebilirsiniz. Elbetteki faydalı bir iş yapıyorsanız ödülünü eninde sonunda alacaksınız. Umarım, size bu yolda fayda sağlayabilirim. Yeterki umudunuzu yitirmeyin.
Sağlıcakla kalın,

1 yorum:

  1. Adsense başvurunuzda karşınıza gelen kabul edilmeme hatalarını burada belirtirseniz olası çözüm yolunu anlatmaya çalışırım.

    YanıtlaSil

İş yoğunluğum dolayısıyla yorumlara cevap veremeyebilirim. Anlayışınız icin teşekkürler.