Üretilen ürün üzerinde yapılan çizme, işaretleme işlemlerinin tümüne markalama denmektedir. Başka bir ifadeyle; bir ürün üzerine direkt ya da dolaylı olarak yazı yazma işlemidir.
Ürün üzerinde markalama işlemini iki şekilde tanımlayabiliriz.
- Ürünü takip etmek veya benzerlerinden ayırmak için üzerinde işaretleme (sayı, yazı vb.) yapmak.
- Ürünü işlemek için (bükmek, kesmek vb.) üzerini işaretlemek.
Ürünü takip etmek veya benzerlerinden ayırmak için yapılan markalamada; ürünlerin üretim süreçlerinde ya da satış sonrası müşteri tarafında izlenebilmesi amaçlanır. Bu tip markalama işleminde, ürün üzerine tarih, saat, parti numarası, hammadde bilgisi, operatör veya makine bilgisi, firma amblemi vb. işaretlemeler yapılarak ürünün üretim aşamasında ve sonrasında takibi sağlanır. Bu işlemin asıl amacı; satış sonrası hizmetlerde müşteri memnuniyeti sağlayarak, ürünün tüm aşamalarını geriye dönük kontrol sağlanabilmesidir. Artan ürün çeşitliliğine bağlı olarak müşterilerin istediği ürünü, hammaddesine kadar sıkıntısız olarak üretildiğini belgelemek için büyük fayda ve kolaylık sağlamaktadır. Ürünün izlenebilme zorunluluğun ve müşteri beklentilerinin artması, teknolojinin gelişmesiyle markalamanın önemi her geçen gün daha da artmaktadır.
Ürünü işlemek için yapılan markalamada; ürünü hatasız işleme için yapılır. Ürünü bir sonraki prosese hazırlar. Ürün üzerinde bükülecek kesilecek noktalar işaretlenir. Ürün bu işaretlemeye göre işlem görür. Kesme, bükme ve kaynak gibi…
Markalama Sistemleri, temelde klasik ve dijital markalama olarak ayrılmaktadır.
Klasik markalama sistemi, kişilerin el yordamıyla yaptığı markalamadır. Numaratörler, markalama kalemleri, asitle yakma, boya ile boyama, mürekkep kaşeleri kullanılarak yapılır. Maliyetinin düşük olmasına rağmen, kullanımlarının sınırlı olması, yeterince hızlı olmaması, sık ayarlama gerektirmesi gibi sebeplerden birçok kullanım alanında yerini dijital sistemlere bırakmıştır.
Dijital markalama sistemine, bir cihaz yardımıyla ürün üzerinde otomatik işaretleme yapma işlemi diyebiliriz. Bu işleme lazer markalamada diyebiliriz. Bu ürünlerin ilk etapta yatırım maliyetleri yüksek olsa bile işletme maliyetleri düşük olduğu için kısa sürede yatırım maliyetlerini karşılayabilir.
Dijital markalama sistemleri; lazer markalama makinaları, inkjet markalama cihazları, nokta vuruşlu veya kazımalı pin markalama sistemleri olarak örnek verilebilir.
Ürün üzerinde markalama işlemini iki şekilde tanımlayabiliriz.
- Ürünü takip etmek veya benzerlerinden ayırmak için üzerinde işaretleme (sayı, yazı vb.) yapmak.
- Ürünü işlemek için (bükmek, kesmek vb.) üzerini işaretlemek.
Ürünü takip etmek veya benzerlerinden ayırmak için yapılan markalamada; ürünlerin üretim süreçlerinde ya da satış sonrası müşteri tarafında izlenebilmesi amaçlanır. Bu tip markalama işleminde, ürün üzerine tarih, saat, parti numarası, hammadde bilgisi, operatör veya makine bilgisi, firma amblemi vb. işaretlemeler yapılarak ürünün üretim aşamasında ve sonrasında takibi sağlanır. Bu işlemin asıl amacı; satış sonrası hizmetlerde müşteri memnuniyeti sağlayarak, ürünün tüm aşamalarını geriye dönük kontrol sağlanabilmesidir. Artan ürün çeşitliliğine bağlı olarak müşterilerin istediği ürünü, hammaddesine kadar sıkıntısız olarak üretildiğini belgelemek için büyük fayda ve kolaylık sağlamaktadır. Ürünün izlenebilme zorunluluğun ve müşteri beklentilerinin artması, teknolojinin gelişmesiyle markalamanın önemi her geçen gün daha da artmaktadır.
Ürünü işlemek için yapılan markalamada; ürünü hatasız işleme için yapılır. Ürünü bir sonraki prosese hazırlar. Ürün üzerinde bükülecek kesilecek noktalar işaretlenir. Ürün bu işaretlemeye göre işlem görür. Kesme, bükme ve kaynak gibi…
Markalama Sistemleri, temelde klasik ve dijital markalama olarak ayrılmaktadır.
Klasik markalama sistemi, kişilerin el yordamıyla yaptığı markalamadır. Numaratörler, markalama kalemleri, asitle yakma, boya ile boyama, mürekkep kaşeleri kullanılarak yapılır. Maliyetinin düşük olmasına rağmen, kullanımlarının sınırlı olması, yeterince hızlı olmaması, sık ayarlama gerektirmesi gibi sebeplerden birçok kullanım alanında yerini dijital sistemlere bırakmıştır.
Dijital markalama sistemine, bir cihaz yardımıyla ürün üzerinde otomatik işaretleme yapma işlemi diyebiliriz. Bu işleme lazer markalamada diyebiliriz. Bu ürünlerin ilk etapta yatırım maliyetleri yüksek olsa bile işletme maliyetleri düşük olduğu için kısa sürede yatırım maliyetlerini karşılayabilir.
Dijital markalama sistemleri; lazer markalama makinaları, inkjet markalama cihazları, nokta vuruşlu veya kazımalı pin markalama sistemleri olarak örnek verilebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
İş yoğunluğum dolayısıyla yorumlara cevap veremeyebilirim. Anlayışınız icin teşekkürler.