2 Ocak 2017 Pazartesi

Bir Oto Tamircisi Nasıl Olunur?

İyi bir el becerisine sahip ve sorunları anlamaya yönelik isteği olan bir kişi, otomobil servis elemanı olarak da bilinen bir oto tamircisi olmak için ne gibi özelliklere ihtiyaç duyar? 


Bir otomobil tamircisi, otomobillerin, zirai araçların, kamyonların bakım ve onarımı yapar. Bu işin uzmanlığı, otomotiv teknolojilerini sürekli takip ederek güncel kalma yeteneğini gerektirir. Otomotiv teknisyenleri, otomobil tamir atölyeleri, oto bayileri, lastik ve otomobil parçası mağazaları, benzin istasyonları ve otomobil kiralama yerleri ve araç muayene istasyonlarında çalışabilir. Otomobil tamirinde uzmanlaşmış kişilerin yaklaşık yüzde 16'sı kendi iş yerinde çalışmaktadır. Bu iş sadece doğuştan kazanılan bir yetenek değildir. Haberlerde de mutlaka görmüşsünüzdür; youtube ‘tan izlediği videolarla oto tamircisi olan bayanı…
Bir Oto Tamircisi Nasıl Olunur

Oto Tamircisi Olma Aşamaları

Adım 1 – Mekanik sistemlerin yüksek teknolojisiyle çalışmasını öğrenin.

Mekanik onarım gerektiren klasik otomobiller piyasada çok fazla sayıda olmasına rağmen, bugünkü otomobiller bilgisayarlı ve elektronik sistemler kullanarak çalışıyor. Yani en küçük hata araç beynine bağlanarak bulunabiliyor.

Otomotiv teknisyenleri, bir otomobilin çeşitli parçalarının birlikte nasıl çalıştığını çok iyi bilmeliler.

Adım 2 - Otomotivin temel aşamalarını öğrenmeyi unutmayın.
Bir oto tamircisinin okuma, matematiksel işlem yapabilme ve bilgisayar becerilerine ihtiyacı var.

Otomotiv tamircileri, bazı problemleri onarmayı öğrenmek için el kitaplarını okumak için okuma becerilerine ihtiyaç duyar.

Tamirciler ayrıca bilgisayarlarla ve temel elektronikle çalışmak konusunda rahat olmalılar. Ayrıca yeniliğe sürekli uyum sağlamalıdır.

Adım 3 - Resmi eğitim al.

Sürekli gelişen ve karmaşıklaşan otomotiv sektörüne ayak uydurmak için eğitim programları sık sık önerilir. Bu olay çıraklıktan başlayabilir. Ardından meslek lisesi, alanla ilgili üniversite ve uzmanlık programları olarak devam eder. Resmi bir program, sınıf içi eğitim ve uygulamalı eğitim sağlar. Bazı liselerde otomotiv, motor vb. programlar bulunur. Bazı işyerlerinde devlet-işyeri ortak çalışmasıyla verilen çıraklık eğitimi benzersiz ve kalıcı bir eğitim ortamı sağlar. Bazı eğitim programları otomobil üreticileri tarafından sunulmaktadır.

Adım 4 - Niteliklerinizi göstermek bazı konularda uzmanlaşın.

Elektrik sistemleri, frenler, direksiyon ve süspansiyon, ısı ve klima sistemleri, motor onarımı, akslar, otomatik şanzıman, sıralı sistemler, motor performansı vb. konularda kendinizi aşın.

Adım 5 – Elektronik hata teşhis cihazları ve dijital otomatik onarım kılavuzlarıyla ilgili problemleri teşhis edin.

Otomobil tamircisi, sorunları teşhis etmek için değerlendirme ve analitik becerilere sahip olmalıdır. En iyi usta aracın sesinden problemini anlayandır. Sorunu tanımlama, bir sorunu çözene kadar bileşenlerin test edilmesini gerektirir. Teşhis ve test ekipmanları, araç içi ve el bilgisayarlarını içerebilir.

Adım 6 – Otomobil parçalarının kullanım ömürlerini bilerek değiştirin.

Rutin bir muayenede, servis elemanları motor parçalarını yağlayabilir veya filtre, hortum, conta gibi aşınmış parçaları onarabilir ve yenisiyle değiştirebilir.

Adım 7 - Otomobil tamircisi tarafından yaygın olarak kullanılan el aletleri ve elektrikli el aletlerini nasıl kullanacağınızı öğrenin.
Çoğu tamirci takım çantasını kendi oluşturmuştur. Bu çantalar anahtarları, tornavida, pense vb. birçok el aletini içeriğinde barındırır.

Bunun yanında otomatik oto aletleri, pnömatik tabancalar, torna tezgâhları ve taşlama makineleri ve kaynak ekipmanlarını da kullanabilmesi kendisine ayrıca bir katma değer sağlayacaktır.

Adım 8 - Deneyimli oto tamircilerinde çalışarak beceri kazanmak için stajyer, yardımcı veya çırak olarak başlayın.

Tam donanımlı bir otomobil servis elemanı olabilmek ortalama 2-5 yıl sürer.
Uzmanlık alanları, 1-2 yıllık bir eğitim ve deneyim gerektirebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İş yoğunluğum dolayısıyla yorumlara cevap veremeyebilirim. Anlayışınız icin teşekkürler.