1 Ocak 2017 Pazar

Derinlik Mikrometresi Nasıl Kullanılır?


Derinlik Mikrometresi Nasıl Kullanılır
Adım 1 - Mil ekleme

Mikrometrenin, 0-25 mm (veya 0-1 ") çubuğu takın ve mikrometrenizi sıfırlama bölümüne bakarak ilk önce sıfırlandığından emin olun.



Şerit cetvel gibi bir cihazla ölçümü kullanarak ölçülecek mesafeyi kabaca tahmin edin. Uygun mili seçmek için bu tahmini kullanın ve mikrometrenin altına ekleyin.


Derinlik Mikrometresi Nasıl Kullanılır

Adım 2 - Pozisyon

Ölçüm çubuğunu olabildiğince kenara yakın (ancak temas etmeyen) deliğe veya ölçülen basamak üzerine yerleştirin.


Derinlik Mikrometresi Nasıl Kullanılır

Adım 3 - Hareketli tamburu saat yönünde çevirin

Mikrometrenin tabanını tutarak, çubuğu ucu yavaşça ve saat yönünde, çubuk ucu delik veya boşluk tabanına yakın olana kadar çevirin.

Ölçülecek zemine yaklaştıkça tamburu dikkatle çevirin ve işmili durana kadar döndürmeye devam edin.


Derinlik Mikrometresi Nasıl Kullanılır

Cırcır, doğru bir ölçüm için doğru miktarda kuvvet uygulayarak, dönmeye devam edecektir.

İşlemde doğru ölçüyü elde etmek için bir miktar beceri ve uygulama gerektirir.


Derinlik Mikrometresi Nasıl Kullanılır

Adım 4 - Kilitleme

Kilitleme tertibatını kullanarak mikrometre milini kilitleyin ve cihazı iş parçasından dikkatlice çıkarın.


Adım 5 - Ölçülen değeri okuyun

Ölçülen değeri okuyun ve kullanılan uzatma çubuğunun uzunluğuna ekleyin. (Bkz. Mikrometre Nasıl Okunur).

Mikrometre ile ilgili diğer yazılar:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İş yoğunluğum dolayısıyla yorumlara cevap veremeyebilirim. Anlayışınız icin teşekkürler.