5 Mayıs 2017 Cuma

Görme Engeline Karşıt Görebilen Kadın

Bilim dünyasının şu anda nasıl gerçekleştiğini araştırdıkları konulardan biriside 'kör görüşü' olarak da adlandırılan olgu Dünya üzerinde sadece bir kaç insanda bulunmakta. Bu bir kaç kişiden birisi de İskoçya' da yaşamını sürdürmekte olan Milina Cunning.

'Kör Görüşü' günümüzde de bilim dünyası üzerinde hala gizemini korumayı sürdürmekte olan olgulardan birisi. Kişi aslında görme engellidir ancak, etrafında olan nesneleri bir şekilde görebilir, etrafında olan olayları ve kişileri hissederek normal bir birey gibi tepki verebilir. 20'li yaşlarında bu yeteneğini fark etmiş olan Milina Cunning Dünya üzerinde yaşamakta olan sayılı sayıdaki şanslı insanlardan sadece bir tanesi.

Bu yeteneği için doktora başvurmuş olan Milina Cunning şu açıklamalarda bulundu:

''Hastahaneye giderken görme engelim yoktu. Hastalıklarım nedeniyle suni koma uygulandı. 52 gün boyunca bu şekilde devam ettim. Uyandığımı fark ettiğimde ise her yer simsiyahtı. Hiçbir şey göremez haldeydim. Koma sırasında inme geçirdiğimi ve bu sebepten dolayı da görme yetimi kaybettiğimi söylediler.


Zaman geçtikçe bazı şeyler değişmeye başlamıştı. Altı ay kadar bir süre sonra bazı renkleri görebildiğimi düşünüyordum ancak kimse bana inanmamıştı. Nörolog Profesör Gordon Dutton ile görüştüm. Beni ilk gördüğü anda bunun bir 'kör görüşü' durumu olduğunu fark etti. Bana birkaç test yaptı. Birinde hastahane koridoruna rastgele konumlarda sandalyeler yerleştirmişti. Bunların arasında normal bir şekilde hızlıca yürümemi istedi. Ancak bu sırada sürekli olarak sandalyelere çarpıyordum. Sona vardığımda ise 'şimdi hızlıca geri dön' dedi.

Bu sefer ise öncekinden daha hızlı bir şekilde yürüdüm ve sandalyelerin bir tanesine bile çarpmadan başladığım yere geri geldim. Bu durum çok ilginçti. Dutton ise bana şu açıklamada bulundu: 'Çok düşünmeden yapmaya çalış.' Bilinçaltım ben farkında olmadan sandalyelerden nasıl kaçacağımı bana gösteriyordu.

Ev içerisinde dolaşarak evi toplayabiliyorum. Ama aslında bir şey görmüyorum. Etrafımda bir şeylerin olduğunu hissediyorum. Bilinçaltım bana yol gösteriyor. Ev içerisinde bulunan herhangi birisi eşyalarını orta yerlerde bırakmışsa takılmamak için onu kaldırmasını söylüyorum. Yerde çanta,ayakkabı benzeri herhangi bir kişisel eşya varsa orada olduğunu biliyorum ve kaldırıyorum. Sizi görmek istesem orada bulunduğunuzu biliyorum ancak göremiyorum. Görebildiğim şeyler ise çok ilgi uyandırıcı. Aslında görememem gerekiyor çünkü ben görme engelliyim.' 
Yazan: Caner Ümit TOPÇU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İş yoğunluğum dolayısıyla yorumlara cevap veremeyebilirim. Anlayışınız icin teşekkürler.