Bilgisayarımızın ağ bağlantısında, özellikle İnternet bağlantısında bir sorun yaşadığımızda ağ sorunları nasıl giderilir bilmiyorsak tek yaptığımız modemi açıp kapatmaktır. Zaten İnternet şirketini aradığımızda da bize aynı şeyi yapmamızı söyleyeceklerdi. Fakat ağ sorununun nereden kaynaklandığını bilirsek yanlış çözümleri denememiş ve sorunu daha çabuk çözmüş oluruz.
Yalnız burada ping komutunu kullanmadan önce bilgisayarımızın IP adresi yapılandırmasını öğrenmemiz lazım. Bunun için komut satırında ipconfig/all yazıyoruz. Benim bilgisayarımın IP adresi 192.168.1.4 ve varsayılan ağ geçidi (default gateway) adresi 192.168.1.1 bu adresler bir kenarda dursun.
Öncelikle bilgisayarımızın loopback(geri döngü) adresi olan 127.0.0.1 adresine ping atıyoruz. Bu ping işlemi başarılı ise bilgisayarımızda TCP/IP protokol kümesi yüklü ve düzgün bir şekilde çalışıyor demektir. Ping işleminin başarılı olduğunu lost=0 ifadesinden anlarız. Yani bilgisayarımızdan çıkan bütün paketler karşıya gitmiş ve kayıpsız bir şekilde geri gelmiş.
İkinci olarak kendi IP adresimiz olan 192.168.1.4 adresine Ping atıyoruz. Bu Ping işlemi başarılı olursa ağ kartımız sağlam ve sürücüleri yüklü demektir.
Üçüncü olarak varsayılan ağ geçidi adresine yani modemimize Ping atacağız. Modemimizin adresi olan 192.168.1.1 adresine Ping attığımızda başarılı oluyorsa bilgisayarımızdan modeme kadar kablolu bağlanıyorsak kablo bağlantımızda, kablosuz bağlanıyorsak kablosuz bağlantımızda sorun yok demektir. Ping başarılı değil ise sorun vardır ve sorunu çözmek için kablomuza, modeme bakmak, açıp kapatmak veya kablosuz ağ bağlantımızı açıp kapatmak gibi çözümler deneyebiliriz.
Modeme kadar bağlantımızda sorun yoksa ama İnternet'e bağlanamıyorsak bu sefer uzak bir sunucuya Ping atmayı deneriz. Örneğin Google'u Pingleyelim. Bunun için ping www.google.com komutunu kullanıyoruz. Bu işlem de başarılı olursa İnternet bağlantımızda sorun yok demektir.
Ping www.google.com yazdığımızda önce DNS sunucusundan Google.com IP adresini bulur sonra bulduğu bu adrese(216.58.214.228) Ping atmaya başlar. Eğer bilgisayarımızın DNS yapılandırmasında veya kullandığımız DNS sunucuda bir problem varsa, İnternet bağlantımız sağlam olsa bile bu Ping başarılı olmaz. Bunu çözmek için bilgisayarımızın DNS yapılandırmasını kontrol etmeliyiz. Bunun için Denetim Masasında Ağ ve Paylaşım merkezine girip, Bağdaştırıcı ayarlarını değiştirine tıklayın. Kablosuz bağlantınız üzerinde sağ tıklayıp özellikleri seçin, buradan İnternet Protokolü sürüm 4 (TCP/IPv4) seçeneğine çift tıklayarak açılan pencerede DNS sunucusunu otomatik al seçeneğinin işaretlenmiş olduğunu kontrol edin.
Aşağıdaki videodan da bu işlemleri nasıl yaptığımızı izleyebilirsiniz.
Çok güzel ve faydalı bir yazı
YanıtlaSiltamda aradığım konu. teşekkürler.
YanıtlaSil